Lights in Alingsås
Uppdrag
I hård konkurrens fick vi på Snurr uppdraget att marknadsföra det unika och internationellt prisbelönade ljusevenemanget Lights in Alingsås. Idén är dels att inspirera konstnärer och studenter, men också att locka besökare till staden.
Utmaning
Många människor är involverade i det här projektet, från studenter och konstnärer till projektledare, snickare, elektriker och ljuddesigners. För att få fullt genomslag måste alla ha exakt samma bild i huvudet och sträva mot ett och samma mål.
Lösning
Årets tema, Movies in Lights, var redan satt. För oss handlade det om att skapa ett manifest och kommunikation som samlade ihop alla trådar. Movies in Lights blev grundkonceptet för all kommunikation, från det grafiska till print och det digitala.
”Med Snurr har vi fått kommunikation som skapar intresse och förstärker våra event. Det har också blivit ett verktyg som konstnärerna använder sig av när de skapar verken.”
Camilla Boström, Event manager Lights in Alingsås
