Carlobolaget
Uppdrag
Vi fick vi ett samtal från Anderstorp. Det var Carlobolaget som hade hört talas om oss. De behövde hjälp med sitt varumärke, eller rättare sagt att fylla det med sina värden. Och sedan omsätta hela härligheten till kommunikation.
Utmaning
Det fanns en otydlighet runt varumärket. Och vad det stod för. När allt nystades upp fann vi bland annat den svenske entreprenör som startade allt 1921. Tyvärr hade all storytelling fejdat ut genom åren. Det var dags att väcka varumärket till liv igen.
Lösning
Efter ett varumärkesarbete kom vi fram till att behålla namnet, men skapa en ny logotyp och grafisk profil. Det blev också ett nytt bildmanér, ny tonalitet och ett kommunikationskoncept. Allt finns att beskåda här och nu.
”Jag var ny på bolaget vid den här tiden och det kändes tryggt att ha med Snurr på den här varumärkesresan.”
Stefan Svensson, VD Carlobolaget
